Duża baza nieruchomości w Bułgarii. Atrakcyjne ceny i promocje!
Wyszukiwanie nieruchomości

Praca z nieruchomościami: rejestracja

Praca z nieruchomościami: rejestracja

  Ostatnie 10-15 lat w Bułgarii, szczególnie w regionach nadmorsich, przebiega niezwykle aktywna rotacja nieruchomości. Dotyczy to zarówno komercyjnej, jak i prywatnej własności, transakcje zawierane są za mieszkania, domy, grunty, budynki niemieszkalne i lokale. Dla absolutnej większości uczestników takich transakcji procesy i procedury, które towarzyszą tym transakcjom, nie są tajemnicą i będziemy szczerzy, nie twierdzimy, że są zbyt trudne i skomplikowane, ale wymagają znacznej ilości czasu, nerwów, energii.

  Etap przygotowawczy. Dokonanie transakcji na rynku nieruchomości musi być poprzedzony pewnymi ustaleniami dotyczącymi przygotowania i odbioru pakietu dokumentów, ich wykonania i podpisania. Jeśli weźmiemy na przykład projekt mieszkania, niezależnie od tego, czy jest to sprzedaż lub zakup, czy prezent, wówczas taka procedura jest niemożliwa bez posiadania paszportu technicznego dla przedmiotu transakcji. Niemożliwe jest również zorganizowanie działki bez badania terenu i paszportu katastralnego. Wszystkie te dokumenty, i podobne, są oczywiście konieczne, nie w momencie transakcji, ale podczas jej rejestracji państwowej, której wynikiem jest wydanie dokumentu (certyfikatu) potwierdzającego własność nieruchomości. Często zdarza się, gdy nieruchomość jest prawidłowo sprawdzoana, ale z jakiegokolwiek powodu dokumenty potwierdzające zagubione lub wygasły, aw takich przypadkach konieczne jest ich przywrócenie i zamówienie nowych.

  Oczywiście, aby szybko przeprowadzić pewną transakcję na rynku nieruchomości, konieczne jest przedłożenie pełnego pakietu wszystkich dokumentów organowi, który przeprowadza ich rejestrację państwową, tak aby nie było zawieszenia rejestracji lub, co gorsza, odmowy. Ale nie jest rzadkością, gdy za mnogością wymaganych dokumentów można zapomnieć o konkretnym dokumencie lub nie wiedzieć, że jest to konieczne. Ponadto, zbieranie lub zamawianie do tworzenia dokumentacji, konieczne jest przeprowadzenie w różnych instancjach i organizacjach. A w przypadku, gdy konieczne jest wystawienie domu na własność, wymagane są jeszcze różne dokumenty, ponieważ ziemia jest tam również „pomieszana”. W takich przypadkach bardziej wskazane jest skontaktowanie się z takimi firmami, które świadczą szeroki zakres usług i działają w tym kierunku, a nie niektóre ich oddzielne typy. Pozwoli to zaoszczędzić nie tylko czas, ale także pieniądze.

  Rejestracja transakcji. Zgodnie z prawem transakcja, w wyniku której właściciel, a czasem użytkownik zmienia nieruchomość, uważana jest za zawartą nie od momentu podpisania umowy, ale od momentu jej rejestracji państwowej. Aby ubiegać się o taką rejestrację, trzeba bronić dużo czasu w kolejkach i nierzadko zdarza się, że ten proces sam w sobie, pracując bezpośrednio z urzędnikiem, który trwa średnio 30 minut, trwa dwa lub nawet więcej dni. Kolejki w działach obsługi rejestracyjnej są zaangażowane na kilka godzin przed ich otwarciem. Co robić? Oszczędzaj czas, zdrowie, pieniądze.

  Trzeba zarejestrowac ziemię? Dla osoby, która nie zna całej procedury, będzie to nie tylko agonia i próby. Dlaczego więc nie poświęcić całej pracy doświadczonym ludziom, a mianowicie agencji nieruchomości, która od początku, od sporządzenia umowy lub zgłoszenia, po rejestrację prawa własności, zostanie wykonana szybko, gdy najtrudniejszą rzeczą jest umieszczenie kilku podpisów? Pozostaje tylko dokonać wyboru.

Autor: www.bulgariastreet.pl