Duża baza nieruchomości w Bułgarii. Atrakcyjne ceny i promocje!
Wyszukiwanie nieruchomości

Jak sprzedawać nieruchomości za granicą

W chwili obecnej specyfika sprzedaży zagranicznych nieruchomości zmieniła się zasadniczo w ciągu ostatnich kilku lat. Wynika to z wielu przyczyn, z których dwie to światowy kryzys gospodarczy i szybki rozwój Internetu.

  Wszystko to doprowadziło do tego, że dziś do sprzedaży prawie każdej nieruchomości za granicą potrzebne są nowe modele budowania tego biznesu, nawet jeśli jest to tylko jeden obiekt, na przykład mieszkanie. Model takiego biznesu opiera się na kompetentnej reklamie i prezentacji tej nieruchomości w Internecie. Jest tu jeden bardzo ważny punkt, o którym chcemy porozmawiać i na który chcemy zwrócić uwagę.

  Jeśli jesteś właścicielem nieruchomości, którą wcześniej reklamowałeś i oferowałeś wielu pośrednikom w handlu nieruchomościami lub publikowałeś informacje o tym w Internecie, każdy nowy profesjonalny pośrednik w handlu nieruchomościami, który chce go sprzedać, ryzykuje z dużym prawdopodobieństwem utraty czasu, energii i pieniędzy.

  Dlatego konieczne jest nie tylko zawarcie umowy, która uchroni pośrednika przed możliwością nieotrzymania jakiegokolwiek zysku z transakcji, ale również początkowo zainwestować pieniądze w reklamę tego obiektu. Mówimy o następujących kwestiach.
Wielu właścicieli nieruchomości nie chce inwestować w reklamę, a przynajmniej stara się to robić samodzielnie, bez względu na ostateczną jakość tej reklamy, która w zdecydowanej większości jest po prostu niezadowalająca. Albo nie są gotowi przekazać tych pieniędzy tym, którzy będą zajmować się sprzedażą i prezentacją tej nieruchomości, czyli pośrednikom w handlu nieruchomościami.

  Innymi słowy zdarza się coś takiego, na przykład właściciel mieszkania znajdującego się za granicą kontaktuje się z pośrednikiem w handlu nieruchomościami i prosi go o sprzedaż tego mieszkania. Okazuje się, że pośrednik musi wykonać szereg prac, a ponadto dość długo, nie otrzymując za swoją pracę żadnych pieniędzy. Oznacza to, że musi gdzieś znaleźć zdjęcia, nagrania wideo, opis tego mieszkania, dobrze, jeśli właściciel najpierw wszystko dostarczy i opublikuje w Internecie.

  W efekcie nawet jeśli ma zawartą umowę na wyłączne prawo sprzedaży tego przedmiotu, nie ma gwarancji, że będzie mógł go sprzedać. Ponieważ zawarta umowa na wyłączność nie będzie miała mocy prawnej, jeśli nie zostanie zalegalizowana i odpowiednio potwierdzona prawnie w danym kraju, w którym znajduje się dana nieruchomość.

  W efekcie okazuje się, że po dłuższej pracy pośrednik nie otrzymuje nic. Ten trend jest powszechnie obserwowany i wielu pośredników w handlu nieruchomościami narzeka na niego. I po prostu odmawiają współpracy z klientami, jeśli nie chcą im za to zapłacić.

  Mówiąc najprościej, jeśli np. Prawnik, który podjął pracę, otrzymuje za świadczone przez siebie usługi praktycznie od razu od chwili podjęcia pracy lub zawarcia umowy. A potem, nawet bez względu na wynik procesu, nadal otrzyma pieniądze. Inną rzeczą jest to, że może dostać więcej, jeśli jest to pozytywna decyzja, która najbardziej odpowiada klientowi. A pośrednik w handlu nieruchomościami, który w rzeczywistości wykonuje podobną pracę, może w ogóle nic nie dostać.

  Często dzieje się tak również dlatego, że właściciele nieruchomości żądają celowo zawyżonej ceny za swoje nieruchomości. A wszystkie próby pośrednika, aby przekonać właściciela, aby zstąpił z nieba na ziemię, prowadzi do tego, że się nie zgadza.
W rezultacie przedmiot może po prostu w ogóle nie zostać sprzedany, a przynajmniej jego sprzedaż może ciągnąć się w dosłownym tego słowa znaczeniu przez kilka lat. Ostatecznie jest on sprzedawany po cenie od dwóch do trzech razy niższej niż początkowo oferowana przez pośrednika. Ale tutaj pośrednik nie może w pełni wpłynąć na tę decyzję sprzedawcy lub właściciela nieruchomości, ponieważ nie jest właścicielem tego obiektu.

  Dlatego ci, którzy chcą z powodzeniem sprzedawać nieruchomości za granicą i współpracować z profesjonalnymi pośrednikami w handlu nieruchomościami, muszą jednocześnie spełnić kilka warunków. Po pierwsze, praca z pośrednikiem w handlu nieruchomościami powinna być indywidualna. Oznacza to, że jeśli liczysz na to, że będą z Tobą współpracować i zwracać uwagę, oznacza to, że najprawdopodobniej nie będziesz musiał współpracować z nikim innym, przynajmniej w kraju, w którym znajduje się pośrednik.

  Po drugie, kontaktując się z pośrednikiem w handlu nieruchomościami, na początku powinieneś być przygotowany na posiadanie pieniędzy na reklamę tego obiektu. W rzeczywistości, jeśli masz obcą nieruchomość, za którą chcesz otrzymać setki tysięcy euro, a nie masz pieniędzy na reklamę, na przykład 1,5% wartości obiektu, to są to twoje problemy.

  Najpierw trzeba znaleźć pieniądze na reklamę takiego obiektu, a potem spróbować znaleźć profesjonalistę, który na poważnie straci czas, wysiłek i pieniądze. Ponieważ każda reklama nieruchomości to nie tylko czas i wysiłek pośrednika, ale czasami nie jest to niewielka kwota.

  Każdego dnia coraz trudniej jest sprzedać nieruchomość, bo światowy kryzys finansowy prowadzi nie tylko do spadku popytu i wzmożonej konkurencji pomiędzy sprzedawcami a pośrednikami w handlu nieruchomościami, ale także z uwagi na fakt, że Internet stał się główną platformą sprzedaży nieruchomości, a konkurencja jest tu bardzo ostra. ...

  A jeśli np. Chcesz to sprawdzić, to wystarczy wpisać zapytanie w dowolnej popularnej wyszukiwarce np. Mieszkanie, a następnie wskazać nazwę miasta lub kraju. Zobaczysz, ile linków otrzymasz. Często może to być od kilkuset tysięcy do kilkudziesięciu milionów. Oczywiście włamanie się do rankingów i zajęcie przynajmniej pierwszych 60-70 pozycji w wynikach wyszukiwania w rzeczywistości nie jest łatwe, zarówno ze względów technicznych, jak i wielu innych. Dlatego pozostaje szukać know-how w zakresie sprzedaży, prezentacji obiektów nieruchomości lub wydawać pieniądze na reklamę.

  Dzisiaj, jako rekomendację, proponujemy przeznaczyć około 1,5% ceny przedmiotu na reklamę przy sprzedaży jednego lub drugiego przedmiotu zagranicznej nieruchomości. Przykładowo, wyceniasz swoją nieruchomość za granicą na milion euro, co oznacza, że ​​1,5% (15 tys. Euro) powinno być początkowo zastawione na reklamę i prezentację takiego przedmiotu, a usługi pośrednika są dodatkowo płatne.

  Chcielibyśmy Was przekonać, że taki trend na rynku będzie się nasilał. Wszystkie rynki, zarówno rosyjski, jak i globalny, zmierzają w kierunku tego, że model interakcji między pośrednikiem w handlu nieruchomościami, kupującym i właścicielem nieruchomości zmienia się dramatycznie. W każdym przypadku musisz być przygotowany do prowadzenia tej działalności w nowy sposób.

Jeśli nie zastosujesz się do tych zaleceń, istnieje duże prawdopodobieństwo, że otrzymasz mniej pieniędzy ze sprzedaży swojej zagranicznej nieruchomości lub taka transakcja przeciągnie się w czasie.