Duże sieci spożywcze podpisali „Memorandum w sprawie przyjęcia i wdrożenia ogólnych środków wspierających bułgarskich producentów i stwarzających możliwości sprzedaży ich produktów w sklepach spożywczych i detalistach spożywczych działających w Bułgarii”. Podpisanie nastąpiło 31 grudnia 2020 r., A informację o tym ogłoszono dzisiaj, 4 stycznia 2021 r.
Dokument jest podpisany przez członków Stowarzyszenia Nowoczesnego Handlu (SMT) Bill, Lidl, Kaufland, Fantastico i ProMarket. Memorandum przewiduje osiem środków, które firmy zobowiązują się wdrożyć.
Zapewnienie powierzchni handlowej dla produktów bułgarskich.
Każda z firm zapewni miejsce w swoich sklepach na sprzedaż towarów pochodzenia bułgarskiego i / lub produkowanych przez bułgarskich producentów, w tym średnich i małych producentów regionalnych. Produkty będą umieszczane w supermarketach zgodnie z ich rodzajem (nabiał, wędliny, jaja itp.) I charakterem (sezonowość owoców i warzyw itp.).
Wsparcie marketingowe dla bardziej rozpoznawalnych produktów bułgarskich
Zapewnione zostanie odpowiednie oznakowanie produktów spożywczych pochodzenia bułgarskiego, tak aby konsumenci mogli łatwiej zidentyfikować produkty krajowe. Handlowcy zainwestują w dodatkowe pozycjonowanie marketingowe wybranych produktów bułgarskich producentów krajowych i regionalnych.
Zapewnianie miejsca na targi rolne i imprezy dla producentów
Odbędą się targi rolne i inne wydarzenia, dzięki którym średni i mali bułgarscy producenci będą mogli sprzedawać swoje produkty, które spełniają wszystkie wymogi regulacyjne i środki bezpieczeństwa. Sprzedawcy będą prowadzić komunikację marketingową dla każdego wydarzenia, aby przyciągnąć maksymalną liczbę użytkowników.
Inne środki obejmują szkolenie małych i średnich producentów regionalnych oraz pomoc w certyfikacji ich przedsiębiorstw, szybsze płatności dla producentów oraz spotkania w celu uzgodnienia warunków.
Szkolenia będą wspierane przez Ministerstwo Rolnictwa i Bułgarską Agencję Bezpieczeństwa Żywności. Obejmą zapoznanie się z wymaganiami dotyczącymi organizacji i planowania produkcji, magazynowania i pakowania, kontroli jakości produktów oraz logistyki dostaw zgodnie z wymaganiami dużych sieci handlowych.
Firmy przeprowadzą indywidualne negocjacje w celu ustalenia warunków handlowych - cen, ilości, jakości, terminowości itp. Zapewnionych przez strony, które podpisały umowę.
Prywatni detaliści również zapisali się do udziału w grupach roboczych sektora rolnego.
Środki będą stosowane zgodnie ze specyfiką modelu biznesowego detalistów (detalistów) w tych sieciach.
Podpisując memorandum, dyrektor wykonawczy SMT Yordan Mateev powiedział: „Wolny handel, samoregulacja i dobrowolne środki mogą najskuteczniej zrównoważyć interesy wszystkich uczestników łańcucha dostaw żywności, od rolnika do konsumenta końcowego”.
Memorandum jest ważne do 31 grudnia 2021 roku, w razie potrzeby może zostać przedłużone. Inicjatywa jest otwarta dla każdego sprzedawcy detalicznego żywności, który akceptuje i zgadza się przestrzegać ustalonych środków.
Źródło: https://news.bg/