Duża baza nieruchomości w Bułgarii. Atrakcyjne ceny i promocje!
Wyszukiwanie nieruchomości

Bułgaria ma ogromny potencjał nowoczesnych projektów transportowych

 Liu Dinfen jest oficjalnym przedstawicielem Chińskiej firmy budowlanej komunikacji w Bułgarii. Według Engineering News Records na 2018 rok, wielonarodowy gigant zajmuje 3 miejsce w rankingu największych międzynarodowych budowniczych. Jedenaście lat z rzędu jest na czele listy największych międzynarodowych firm budowlanych w Chinach. Aktywność FAS dystrybuowane w ponad 120 krajach i regionach świata. Wśród znanych projektów firmy - najdłuższy na świecie wiadukt (Wielki most Danyang-Kunshan, 164,8 km), najdłuższy most (Kong-Zhuhai-Makau, 55 km), najwyższy most na świecie (most Łuku) obecny czwarty most przez kanał Panamski i wiele innych.

Niedawno firma została wybrana jako wykonawca zamówień publicznych dla modernizacji odcinka linii kolejowej między Ichtimanem a Kostencem. Wraz ze swoim bułgarskim partnerem «Trace Group Hold» wygrał w aukcji przedmiot numer 3 - remont 11-kilometrowego odcinka między Ichtimanem a Kostencem o wartości 284 mln Lewów. Termin - 66 miesięcy.

Pracowaliście Państwo z szerokimi i nowoczesnych projektami na całym świecie, ale mało jesteście znani w regionie. Proszę mi powiedzieć więcej o swojej działalności tutaj.

 Zajmujemy się projektowaniem i budową projektów infrastrukturalnych, głównie transportowych, takich jak koleje, mosty, tunele, itp. Druga część naszej działalności - morskie projekty. Jesteśmy największą na świecie firmą w zakresie projektowania i budowy portów i dostarczenia prac pogłębiarskich. Na 2018 rok światowy obrót FAS wynosi 70 miliardów euro. Firma zajmuje 91 miejsce w rankingu Global Fortune w największej firmy na świecie.

 Już podpisałyśmy kontrakty na miejscach, a także realizowaliśmy takie projekty, jak most Zemun - Borca na Dunaju w Serbii. Realizacja projektu autostrady E76 także w Serbii. W Czarnogórze mamy projekt autostrady od Smokowca do Matesovo za 809 milionów euro. Mamy również podpisane umowy na projektowanie morskiego portu w Wenecji. Wspieramy także bardzo ważny projekt, który połączy Budapeszt z Belgradem. Obecnie pracujemy nad pierwszym odcinkiem w Serbii - Belgrad do Starą Pazową (34 km).

Dlaczego Pan się zdecydowałeś wziąć udział w przetargach na budowę w Bułgarii? Czy nie są zbyt małe dla firmy takiej jak twoja?

 Bułgaria ma ogromny potencjał w tym zakresie. Po pierwsze, infrastruktura tu nie jest tak rozwinięta, jeśli porównać ją z resztą Europy. Mamy tutaj dużo pracy - w transporcie kolejowym i samochodowym, w budowie metra, portów morskich i inne. Po drugie, lokalne firmy nie mają odpowiedniej mocy - z punktu widzenia obrotu, doświadczenia w pracy ze złożonymi projektami itp. chcemy połączyć nasze zalety - czy to techniczne, czy finansowe możliwości, z lokalnymi partnerami i wspólnie realizować wszystkie ważne projekty transportowe. Dlatego tu jesteśmy.

W jaki sposób Pan wybiera partnerów w Bulgarii?
 W Bułgarii wiele firm budowlanych z różnych perspektyw. Ważne było dla nas, aby nasz partner był międzynarodowym lub przynajmniej na szczeblu regionalnym i miał perspektywy rozwoju w tym kierunku. W tym projekcie współpracujemy z «Trace Group Hold». Dla nas są one wiarygodnym partnerem, ponieważ ich aktywność nie ogranicza się lokalnym rynkiem. Biorą udział w wielu aukcjach w sąsiednich krajach, Rumunii, Macedonii, Serbii, mają biuro w Czechach, własną firmę w Serbii. Dlatego wybraliśmy ich, bo ich strategia i międzynarodowe spojrzenie na to, aby stać się regionalnym graczem, pasują do naszej.

Źródło: capital.bg